A Blogról

Üdvözöllek a fedélzeten. Ez Ikarus 266 személyes naplója. Olvashatsz élményekről, szerelmi, közlekedési, és egyéb témákról, + még amelyeket itt nem sorolok fel. Ha felkeltettem az érdeklődésed, akkor irány a baloldal! Kellemes olvasgatást!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • ikarus266: @Krupcheck: Mi kerül ezen ennyibe... addig én sem nagyon hittem el... :) (2011.09.01. 22:01) Nem áprilisi tréfa
  • wankel: Rakjad neki (: Hamár cserébe odaadtad egy nokiás doboz teljes tartalmát (: A "drágabringa" érzést... (2011.09.01. 21:51) Nem áprilisi tréfa
  • Utolsó 20

Best of '2008

2009.01.02. 22:25 ikarus266

Elérkeztünk az év utolsó óráihoz. Ilyenkor rendszerint összegzem a gondolataimban, az évben történteket. Most fordul elő előszöfr hogy ezt írásban teszem. Ez lényegében egy leltár, melyben havonként leírom, hogy mi történt velem, persze a teljesség igénye nélkül...

Január:

 

Feldolgoztam a szilveszteri buli felvételeit, s egy egész jó kis DVD-t készítettem belőle, ami a szereplőknek különösen tetszett :). Több-kevesebb sikerrel levizsgáztam azokból a tantárgyakból, amelyekből meglett az aláírásom, aztán egy hónapos pihenő következett. Rengeteg tájképet készítettem, átsétáltam a befagyott holt-ágon, lefotóztam annak a városnak a főbb épületeit, ahol lakom, eljárkáltam Debrecenbe a DERKE közgyűléseire, valamint ott is rengeteget fotóztam, főleg autóbuszokat.

Séta a holt-ágon: kattints ide!

Még ebben a hónapban – Debrecenben - beadtam a laptopom a szervizbe, ugyanis gyanús hangokat adott. Az otthoni időmet javarészt barkácsolással és MSN-ezéssel töltöttem. Ekkor készítettem megrendelésre egy statikus honlapot, ez volt az első ilyen. Egy kábeltévé-szolgáltató honlapja. Januárban beindult a szorongás a 80 kredit miatt, ami azt jelenti, hogyha a következő félév végére nem teljesíti az adott delikvens a 80 kreditet, akkor automatikusan átkerül állami finanszírozásról, fizetősre, ami kb. 110 000 HUF/félév...Nekem akkor 52 kreditem volt (a normális elméletileg 90 körül lett volna...). Ehhez mérten vettem fel a tárgyakat több mint 40 kreditet, szóval számítottam arra, hogy húzós félévem lesz. Volt itthon egy kis gömb akváriumom, amit megtaláltam, és venni akartam bele egy aranyhalat, aztán meggondoltam magam és 2-őt vettem valamint egy 12 literes kis akváriumot, pár kiegészítővel, mivel régebben is foglalkoztam akvarisztikával.

Február

Elkezdődött a suliban a 4. félév. A suli első napján lógtam, ugyanis a laptopom visszaérkezett, és el kellett mennem érte Debrecenbe, csakhogy vasutas sztrájk volt, így busszal kellett mennem, s természetesen csak az utolsó órára értem vissza, de nem volt gond. Rengeteg tantárgyam volt, ebből adódóan elég sok órám is. Érdekesebbnél érdekesebb tárgyak, fizikatörténet, régészet, borkultúra. A tantárgyak között volt egy C-típusú (amit fellehet venni, hogy meglegyen a 80 kredit), amelyen KKN-el volt ismét közös, ráadásul egy időpontban is volt. A legelső órán ha a szeme ölni tudott volna... :). Első héten regisztrációs hét, és az egyéb őrült folyamatok... A hónap első heteiben intenzívebben foglalkoztam akvarisztikával, megismertem egy pár új dolgot. Később Valentin nap, ismét egyedül, de legalább egy kicsit jobb, volt, mint a tavalyi. A hónap vége felé, 20.-án volt egy nagyon jónak ígérkező buli, azaz egy Retro-party, ami végül iszonyatosan rosszra sikeredett. A hangulat jónak indult, ugyanis egy koliszobában voltunk, ahol némi kis bor és egyéb ital után egész jóléreztük magunkat, aztán lementünk az A épületbe, ahol a szépségverseny, tánc, és egyéb hasonló úri huncutságok voltak. A hangulat jónak indult, jó zenék, egy kis tánc, aztán az egészet elrontották valami tánccsapattal, ami sem zenei, sem más stílusban nem illett oda.  Február egy viszonylag zh-mentes s nyugis hónap volt. Hónap vége felé készítettem egy-két kisebb riportot az egyik regionális hírportál számára, a MÁV-sztrájkról, élvezetes munka volt, főleg a „mi a véleménye a sztrájkról” kérdésekre adott válaszokat leírni...

 

 

Március

Folytatódott a suli, már a héten minden előadás és gyakorlat meg volt tartva. A heteken mindig a csütörtök délutánt vártam, ekkor volt ugyanis a borkultúra nevű tantárgy. A héten összegyűlt feszültségeket kiválóan le lehetett adni, egy-két pohár finom bor mellett. A hónap elején az átlagos módon zajlott a születésnapom. A hónap közepe felé volt egy rendkívül jól sikerült szakest, melyhez eleve pesszimistán álltam hozzá, a fentebb említett Retro-party miatt. (érdekes, hogyha az ember valamihez optimistán áll, az tuti balul sül el, ha viszont pesszimistán akkor általában kellemesen fog csalódni az adott dologban). Szakest utáni napon közvetlen, vagyis inkább még azon a napon volt egy programozás zh... Mondanom sem kell, hogy sikerült :). Részt vettem egy lakossági fórumon, március 15.-i ünnepségen, valamint sikerült az alkonyatkor lefotózni a háborgó holt-ágat, amelyen 4 szín dominál.

A márciusi időjárás igen szeszélyes volt, mert egyik nap még szakadó hóban utaztam Debrecenbe, másnap pedig már egy szál pólóban mentem a kedvenc órámra :). A tavaszi szünet előtti borkultúra rendkívül emlékezetes maradt, ugyanis a borász 60 emberre számolt, és annyi bort is hozott, azt hiszem 28 palack bor, de az utolsó órán nem sokan voltunk, ha jól emlékszem 21-en. A tanár óra előtt felbontotta az összes bort..., ezután nem kell mondanom, hogy mi volt ott :). A Húsvét és a pár napos szünet tanulással telt,  aztán hívott a munkaközvetítőm, hogy volna egy jó kis munka, az egyik – ellenzéki színekben tündöklő – barkácsáruház kert osztályán. Egye-fene elvállaltam, eleinte csak 4 napról volt szó, melyből 2-őn vettem részt. A munka nagyon jó volt, hamar eltelt a nap. Árufeltöltés és polcépítés volt, a szezonváltás miatt. Először a bográcsoláshoz kapcsolódó dolgokat kellett logikusan sorbarendezni, és feltölteni vele a falat. Tetszett a meló és már az első napon magkedvelt a főnök. Sajnos ebben a hónapban váratlanul meghalt egy nagyon kedves buszsofőr ismerősöm. Nagyon fura volt, hiszen még a halála előtt két nappal annyira nevettünk egymás hülyeségein. A sors fintora viszont: mondta, hogy el fog menni szívvizsgálatra, mert érzi, hogy valami nincsen rendben. Pár nap múlva szívinfarktusban meghalt :(. Egy másik rossz dolog. Kitakarítottam a kicsi akváriumot, és (mivel azelőtt soha nem kezeltem vizet, és nem volt belőle baj)  volt valami a vízben, így a 2 hónapja nevelt aranyhalaim elpusztultak :(.

Április

Április elején felhívtak, hogy folyamatosan lenne munka a fentebb említett barkácsáruházban. Természetesen elvállaltam, így kb. 2-3 nap suli után 3-4 nap munka következett. Jó volt, legalább telt az idő és egy kis pénz is kerestem, ami sosem jön rosszul :). A hónapban többször voltam Nyíregyháza belvárosában fotózni, egész szép tavaszi képeket készítettem. A belvárosban épült egy hatalmas, a csernobili szarkofágra emlékeztető bevásárló központ, más nevén a Korzó. Érdekes épületegyüttes, fura a formája. Sznob szürke az egész, de este valahogy mégis szép. Az átadás előtti napokban, és az átadáskor is fotóztam.

Meghívtak egy a márciusi népszavazás eredményét megünneplő vacsorára, Gávavencsellőre, ahol sok új emberrel, politikussal ismerkedtem meg.

Bővítettem a halállományomat, illetve magától bővült, hiszen született 2 BlackMollym.

A hónap közepén átadták a Korzót. Voltam akkora marha, hogy odamentem nyitásra, annyi embert én még nem láttam :S, pedig az az épült nem is olyan nagy szám, de mégis mindenki kíváncsi volt, ugye-ugye az újdonság varázsa. A hónapban minden kizöldült, a tanároknak is megjött a kedve a zh-k íratásához, s persze folyamatosan egyre többet dolgoztam. S persze járkáltam a kedvenc óráimra :).

 

KKN el az egyik órán csodatörtént, ugyanis hozzámszólt. Mondjuk az lehet nem csoda volt, hanem azt az órát én tartottam és kihívtam a táblához :). Kölcsön kinyír... :). Áprilisban egyik este megláttam egy lányt, aki nagyon megtetszett, beszélni akartam vele, de hozzám sem szólt, úgyhogy tárgytalan maradt a dolog.

Elérkeztünk az év utolsó előtti borkultúrájához, ami annyira jól sikerült, hogy kénytelenek voltunk folytatni egy kocsmában....

Május

A sulinak, vagyis a szorgalmi időszaknak lassan vége lett. Az év utolsó boros órája is nagyon jó volt, csak ott már zh-t írtunk, illetve az utána következő tantárgyból is írtunk. Hát elég érdekes egy zh volt az utána következő, mert mindenki annyit puskázott amennyit akart, egyszer nézett fel, amikor véletlenül káromkodtam egyet, mert elejtettem a puskát, de akkor is csak mosolygott J. Május is a munka és nem utolsó sorban a vizsgák hónapja volt. Áprilishoz képest is egyre többet dolgoztam, s összehaverkodtam a munkahelyi kollegákkal :). Volt egy nagyon jó kis sóstón eltöltött délután, ahol rengeteg képet készítettem.

 

Az év elején beszereztem egy kicsi akváriumot, de egész évbe gondolkodtam, hogy be kellene szereznem egy nagyobb akvárium szettet. Ezzel az a baj, hogy nagyon drágák. Egyik este a vatera.hu-n véletlenül ráakadtam egy 72 literes szettre, amit a bolti ár negyedéért sikerült megvenni. Postán küldték el, emiatt aggódtam is, de nem volt vele gond. Így ez a régi vágyam is teljesült még ebben a hónapban. Igaz a berendezése, teljes beüzemelése, csak a következő hónapban történt meg.

Június

Befejeztem a vizsgáimat, meglett a 80 kredit, s  még a hónap elején, aztán volt időm a munka mellett az akváriumot berendezni. Vettem bele nagyon apró szemcséjű kavicsot, amit kb. egy teljes napig mostam, azt csináltam, mint egy aranymosó J. Sikerült berendezni, feltöltöttem vízzel és a szükséges vegyszerekkel. Aztán jöhettek a halak, és a növények. Egy szép halállomány jött össze, neon-, vitorlás-, aranyhalak, balckmollyk, serpalazacok.

A hónapban előszedtem a kerékpáromat, amit megjavítgattam, felújítottam, így irány egy kis tekerés, a holtághoz, és természetesen fotózás.

 

Munka ebben a hónapban is volt, de a barkácsáruházban lelimitálták a diákokat, heti 24 órára, ezért keresni kellett mást is. Pont kapóra jött, hogy a 2007-es munkahelyen, azaz az állatkertben felszabadult 16 órányira hetente egy hely a kollegának, egy hely nekem, így hetente meglett a 40 óra, és még szabadidő is volt az esti sörözésekhez, a biciklizéshez, és az egyéb dolgokhoz.

Július

Folytatódott a munka mind az OBI-ban, mind a Zoo-ban, a sörözés, a fotózás, és mostmár képbe jöttek az itthoni feladatok. Az OBI-s meló ebben a hónapban teljesen véget ért, de közben a haverokkal egyre többet járkáltunk fel a városba, bicikliztünk, a mezőgazdasági kiállításon részt vettünk...stb. Vidám és gyorsan eltelő hónap volt, melyben sokat tevékenykedtem. Ebben a hónapban beszereztem még egy fotóállványt, aminek a segítségével még jobb képeket lehet készíteni. A hónapban készült képekből 3 videót is készítettem, melyek lentebb láthatók:

Városnap :)

  A Holt-Tisza áradása

Augusztus

Mint említettem, az előző hónapban az OBI-s meló teljesen megszűnt ezért kellett keresni egy másikat. A 2007es főnököt kerestük meg azzal, hogy nem e venne minket vissza a vadaspark műszaki részére. Némi győzködés után belement. Jóra számítottunk, de ez a hónap az új főnök miatt nagyon kegyetlen, embertelen volt. Végülis látványos dolgokat készítettünk, csak a körülmények voltak nagyon rosszak. Néhány dolog, aminek építésénél részt vettem: új fahíd, kenguru kifutó... stb.

A hónap elején a DERKE jóvoltából eljutottam Polgárra a Nemzetközi Veterán Jármű és Ikarus találkozóra. Az a nap fantasztikus volt. Szöveg helyett beszéljenek a képek, melyeket a 266-os Ikarusra kattintva nézhet meg a kedves olvasó.

Augusztusban megrendeztünk egy idő előtti középiskolai osztálytalálkozót, ami nagyon balul sült el, ugyanis alig voltunk páran.

Augusztusban tagja lettem a Polgárok Tiszalökért egyesületnek is.

Ebben a hónapban nagyjából ennyi dolog történt. A munka miatt alig vártam, hogy vége legyen.

Szeptember

 

Az első 2 – 3 hétben még hétvégén volt munka a majomerdőben, aztán annak is vége lett. A hónap elején részt vettem a Nyírvidéki kisvasúti napon, 6 óra vonatozás a fapados üléseken igen élvezetes volt, csak utána 3 napig nem bírtam mozogni. Időközben elkezdődött a suli is.  Izgalmas félév kezdődött, mert van 2 olyan tantárgyam, amit harmadjára vettem fel, s ha nem sikerülnek akkor pápá NyF. Ez a szak egy olyan szak, aminél, ha egy kicsi örömöd is van tuti, hogy elrontja valami más. Szeptemberben visszatért minden a normál kerékvágásba. Sok pihenő, egy kis kirándulás.

Október

Megkezdődtek a zh-k, rengeteg program volt, s bár nem akartam, de lett egy új munka is a Szonda Ypsos egyik leányvállalatánál a SzondaPhone-nál. Érdekes munka. Beszélni kell egész délután, de legalább nem kell cipekedni, és kellemes a környezet, jó hangulatban telik a munka, jók a főnökök és a kollegák. Szép kis baráti társaság épült ennél a cégnél, így még jobb a munka. (Jelenleg is itt dolgozom).

 

A hónap közepe felé érkezett a Polgárok Tiszalökért Egyesület meghívásából Mosonmagyaróvárról egy kb. 40 fős csoport, akivel a hétvégét töltöttük. Ez is egy remek kis szórakozás volt. Jól jellemzi, azt a pár napot a „HP reggel, délben meg este” szócsoport, de itt s inkább beszéljenek a képek.

A 3 napról készült képek megtekinthetőek az alábbi linkekre kattintva:

Péntek

Szombat

Vasárnap

A hónap több meglepetést is tartogatott számomra. 5-ös lett a fonya dolgozatom, aminek nagyon örültem, valamint megnyertem a Camion Truck&Bus magazin fődíját. Teljesen kiment az eszemből, hogy elfaxoltam még valamikor szeptemberben egy estén. Egyik reggel hívtak, ami miatt majd beestem egy boltba, úgyhogy kis híján belekáromkodtam a telefonba, még szerencse, hogy nem tettem meg :)

Ebben a hónapban is volt egy szakest, ahol a sztárvendég Dévényi Tibi bácsi volt :), ami szintén nagyon jól sikerült.

 

Októberben voltunk egy haverommal a volán telepen, illetve a városban. Majdnem az összes helyi autóbuszt sikerült megörökíteni. Nem semmi nap volt. Októberben kemény 2 napos volt az őszi szünet (ebből egy nap, október 23, amikor részt vettem egy megemlékezésen), de bőven elegendő volt annyi is. :)

November

 

Ez a hónap a mindenszentekkel kezdődött, az évnek az a napja, amikor megemlékezünk szeretteinkről. Este gyertyagyújtás a temetőben, ami tavaly sajnos nem nagyon jött össze, mert fújt a szél.

Elérkezett az idő, el kellett utaznom Budapestre, a CTB magazin díjátadójára. Az is jó nap volt, kellemes idővel. Sok, számomra illetve a közlekedésrajongók számára híres emberrel találkoztam ott. Átvettem a nyereményem és az oklevelem, aztán irány hazafelé.

Novemberben is eljött a zh-k időszaka, melyek javarésze sikerült is. Ebben a hónapban befejeztem a szakdolgozatom első részét, mely 27 oldal lett, s 5-öst kaptam rá. Az egyik tantárgyból még egy előadást is össze kellett hoznom, ami szintén jól sikerült és 5ös lett :).

 

Még egy régi vágyam teljesült. Akartam régóta Nyíregyházára egy kerékpárt, de csak egy bizonyos típust. Újat nem akartam, mert az egyrészt sokba kerülne, másrészt azzal sok a gond, be kell állítgatni... stb. Véletlenül rákattintottam egy linkre és úgy találtam meg a hirdetést, hogy „Schwinn Csepel Ranger Fully jó állapotban eladó”. Azonnal le is csaptam rá, felvettem a kapcsolatot a tulajjal, aki nagyon rendes volt, hiszen mondta, hogy Miskolcig vállalja, hogy elhozza. Megegyeztünk, az összeget elutaltam hiszen így egyeztünk meg.

De így is a bolti ár, kb 1/3-ába került a bringa ami nagyon jó állapotban van. 1-2 dolgot kellett hozzá csak vásárolnom, többek között egy lakatot. A bringáért egy kellemes havas napon indultam el vonattal Acélvárosba. A tájékozódást egy csoporttárs és egy munkatárs segítette. Az átvétellel minden rendben volt, a bicikli is nagyon jó, irány vissza, Nyíregyháza.

 

Volt még egy buszbemutató is ebben az időszakban, ugyanis a Szabolcs Volán az országban elsőként állít forgalomba 15-méteres szóló buszokat. Erről cikket is írtm, illetve fotókat készítettem, melyek itt tekinthetők meg.

Munka ebben a hónapban is volt bőven. Kötelezőbiztosítást kellett kötni telefonon, ami több-kevesebb sikerrel meg is történt. Rengeteg oktatás volt. A munka hónap vége felé egyre rosszabb volt.

Elkezdtem a B-kategóriás jogosítvány megszerzését. A KRESZ modult félig letudtuk ebben a hónapban.

December

 

A december a sikeres zh-kkal indult, volt egy indexes fórumtalálkozó, és jött a karácsony. Ebben a hónapban kezdtem el blogozni. Valamint ezidőtájt rendeztük meg az index fórumos találkozót is. Kevés szabadidőm volt, ugyanis egyre többet kellet gyakorolni a KRESZT, készülni kellett a zh-kra is. A KRESZ sikerült, 71 pontom lett a 75ből.

A Karácsony a vártak szerint sikerült, ugyanolyan sznob nap volt, mint a többi, de ezt részletesen kifejtettem. A Szilveszterhez sem volt kedvem, ugyanis hívtak több helyre, de nem mentem sehová sem, úgyhogy „kocka”Szilveszter volt MSN-el és TV-vel. A hónapban kialakult egy jó kis közösség este a buszon, az ott történtekről egy külön blogbejegyzést lehetne írni :)

Nos hát az év végére értünk. Összességében egy gyorsan eltelő, sikeres és jó év volt, leszámítva persze a negatívumokat. Rengeteg új embert ismertem meg, és egy csomó hasznos dolgot tanultam. Nem írtam le mindent, csak ami éppen eszembe jutott. Előfordulhat, hogy valamikor még bővíteni fogom ezt az irományt, úgyhogy érdemes visszanézni :)

Szólj hozzá!

Címkék: busz iskola tisza fénykép hal 2008 csepel aranyhal akvárium ranger derke schwinn fully holt ág ctb camion truck&bus

A bejegyzés trackback címe:

https://iki266.blog.hu/api/trackback/id/tr57854233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása