A Blogról

Üdvözöllek a fedélzeten. Ez Ikarus 266 személyes naplója. Olvashatsz élményekről, szerelmi, közlekedési, és egyéb témákról, + még amelyeket itt nem sorolok fel. Ha felkeltettem az érdeklődésed, akkor irány a baloldal! Kellemes olvasgatást!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • ikarus266: @Krupcheck: Mi kerül ezen ennyibe... addig én sem nagyon hittem el... :) (2011.09.01. 22:01) Nem áprilisi tréfa
  • wankel: Rakjad neki (: Hamár cserébe odaadtad egy nokiás doboz teljes tartalmát (: A "drágabringa" érzést... (2011.09.01. 21:51) Nem áprilisi tréfa
  • Utolsó 20

Schwinn-Csepel Ranger Fully

2009.07.15. 15:46 ikarus266

 

Évek óta szerettem volna egy Schwinn-Csepel Ranger Fully kerékpárt, azonban kicsit drágállottam, ezért használtak után kutattam. Erről már írtam a tavalyi évi összefoglalóban. Egy novemberi este véletlenül találtam rá az express.hu-n. Érdeklődtem a szállításról, s az ilyenkor szokásos dolgokról. Egy pár nappal később elmentem az előre megbeszélt helyre, kifizettem a bringát, ami mindössze 16 000 Ft volt. Szerintem ennyit megért. Tényleg nagyon jó állapotban volt (s, van). Azóta is folyamatosan használom és fejlesztgetem. Átlagosan napi 10-15 km-t megyek vele. Illetve amennyire időm van...

Amit először cseréltem rajta az a nyeregcső, mert túl rövid volt az eredeti. Kapott km-órát, hátsó sárvédőt, s egy csengőt is. A nyeregcső egy 30 cm-es acél volt, amit a későbbiek folyamán még egyszer le kellett cserélni, mert annyira vékony volt a fala, hogy relatív magasra kihúzva egyszerűen elhajlott alattam (mondjuk nem vagyok egy könnyű eset :)).

Később véletlenül letörtem a lánckerék védőt, vettem egy univerzálisat, ami borzasztóan néz ki, de hasznos, mert nem "eszi" meg a lánckerék a nadrágaimat. Ekkor az egyenes kormányt lecseréltem egy hajlított BikePositive kormányra, ami nemcsak "magasabb lett",hanem szélesebb is 3 cm-el. Mivel ekkor már nagyon hamar sötétedett előre szereltem egy 3 LED-es lámpát, így már a rendőr sem cseszegetett, s én sem a teljes sötétben tekertem. 

Miután a télnek vége lett, egy alapos felújítás következett. Csapágyak átzsírozása, láncátkenés, egy alapos tisztítás és új cuccok is kerültek rá. A Kenda K849-es külsők helyére Maxxis Igntor 2.1-es külső gumi került. A borzalmas Shimano RevoShift marokváltót és Saccon fékkarokat,  Shimano Tourney fékváltókarok váltották fel, természetesen ez együtt járt a fék-/váltóbowdenek cseréjével is. Az új váltó miatt egy új markolat is kellett, ami sokkal kényelmesebb, mint a gyári. Az első váltó érdekes módon gyárilag alulhúzós volt, de a bowden felülről érkezett, ezért lehetetlen volt beállítani, így kapott egy Shimano TZ30-ast.

Nyár elején volt egy csúnya defektem hátul. Éjszaka rámentem a hátsó kerékkel egy átlátszó üvegdarabra, ez a gumin, amiben kb 150 km volt egy 3 centis vágást eredményezett. Sajnos megjavítani nem sikerült a gumit így csere. Ugyanúgy Maxxis Ignitor 2.1-est tettem rá, azonban a kevláros változatot. Mondjuk üvegszilánk ellen ez sem ér túl sokat.....

Nemrég a 2. vékony acél nyeregcsövet is kicseréltem egy Trinity alu nyeregcsőre, s vettem rá egy új BikePositive nyerget is alá pedig egy Tesco-s nyeregtáskát :)

A bicajon megtalálható a "kabalám" szelepsapka formájában :)

Szerencsére a szerelésben van aki segíT, vagyis többnyire egyedül szervizeli, cserébe viszont használhatja, amikor szeretné. :)

center

A közeljövőben ezeket tervezem (persze, ahogyan a pénztárcám engedi):

  • A Logan első telót lecserélni valami jobbra (sajnos 1"-os meneteset találni nehéz).
  • Lánccsere 
  • Egy új ABUS U-lakat
  • Új pedálok
  • Új kormánycsapágy
  • Első, hátsó agy + küllőcsere
  • Hátsó racsni cseréje, esetleg hajtómű csere

 

Szólj hozzá!

Címkék: csepel bikepositive ranger schwinn fully maxxis ignitor

A bejegyzés trackback címe:

https://iki266.blog.hu/api/trackback/id/tr761247672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása