Évek óta szerettem volna egy Schwinn-Csepel Ranger Fully kerékpárt, azonban kicsit drágállottam, ezért használtak után kutattam. Erről már írtam a tavalyi évi összefoglalóban. Egy novemberi este véletlenül találtam rá az express.hu-n. Érdeklődtem a szállításról, s az ilyenkor szokásos dolgokról. Egy pár nappal később elmentem az előre megbeszélt helyre, kifizettem a bringát, ami mindössze 16 000 Ft volt. Szerintem ennyit megért. Tényleg nagyon jó állapotban volt (s, van). Azóta is folyamatosan használom és fejlesztgetem. Átlagosan napi 10-15 km-t megyek vele. Illetve amennyire időm van...
Amit először cseréltem rajta az a nyeregcső, mert túl rövid volt az eredeti. Kapott km-órát, hátsó sárvédőt, s egy csengőt is. A nyeregcső egy 30 cm-es acél volt, amit a későbbiek folyamán még egyszer le kellett cserélni, mert annyira vékony volt a fala, hogy relatív magasra kihúzva egyszerűen elhajlott alattam (mondjuk nem vagyok egy könnyű eset :)).
Később véletlenül letörtem a lánckerék védőt, vettem egy univerzálisat, ami borzasztóan néz ki, de hasznos, mert nem "eszi" meg a lánckerék a nadrágaimat. Ekkor az egyenes kormányt lecseréltem egy hajlított BikePositive kormányra, ami nemcsak "magasabb lett",hanem szélesebb is 3 cm-el. Mivel ekkor már nagyon hamar sötétedett előre szereltem egy 3 LED-es lámpát, így már a rendőr sem cseszegetett, s én sem a teljes sötétben tekertem.
Miután a télnek vége lett, egy alapos felújítás következett. Csapágyak átzsírozása, láncátkenés, egy alapos tisztítás és új cuccok is kerültek rá. A Kenda K849-es külsők helyére Maxxis Igntor 2.1-es külső gumi került. A borzalmas Shimano RevoShift marokváltót és Saccon fékkarokat, Shimano Tourney fékváltókarok váltották fel, természetesen ez együtt járt a fék-/váltóbowdenek cseréjével is. Az új váltó miatt egy új markolat is kellett, ami sokkal kényelmesebb, mint a gyári. Az első váltó érdekes módon gyárilag alulhúzós volt, de a bowden felülről érkezett, ezért lehetetlen volt beállítani, így kapott egy Shimano TZ30-ast.
Nyár elején volt egy csúnya defektem hátul. Éjszaka rámentem a hátsó kerékkel egy átlátszó üvegdarabra, ez a gumin, amiben kb 150 km volt egy 3 centis vágást eredményezett. Sajnos megjavítani nem sikerült a gumit így csere. Ugyanúgy Maxxis Ignitor 2.1-est tettem rá, azonban a kevláros változatot. Mondjuk üvegszilánk ellen ez sem ér túl sokat.....
Nemrég a 2. vékony acél nyeregcsövet is kicseréltem egy Trinity alu nyeregcsőre, s vettem rá egy új BikePositive nyerget is alá pedig egy Tesco-s nyeregtáskát :)
A bicajon megtalálható a "kabalám" szelepsapka formájában :)
Szerencsére a szerelésben van aki segíT, vagyis többnyire egyedül szervizeli, cserébe viszont használhatja, amikor szeretné. :)
A közeljövőben ezeket tervezem (persze, ahogyan a pénztárcám engedi):
- A Logan első telót lecserélni valami jobbra (sajnos 1"-os meneteset találni nehéz).
- Lánccsere
- Egy új ABUS U-lakat
- Új pedálok
- Új kormánycsapágy
- Első, hátsó agy + küllőcsere
- Hátsó racsni cseréje, esetleg hajtómű csere
Utolsó kommentek